Thursday 30 May 2013

Sepi Yang Membahagiakan

Assalamualaikum WBT dan Salam Inspirasi;

Sedikit nukilan di petang hari, semoga dapat memberi manfaat.

Sesekali sepi melanda jiwa,
Tatkala ditinggal bersendirian,
Tatkala terjaga di akhir malam,
Tatkala tiada siapa untuk bicara,
Tatkala isi alam berehat seketika.


Sepi yang dirasa menggores hati yang terdalam.
Meruntun hiba, terkesan di jiwa.
Sepi yang membuatkan hati tersedar,
Jiwa terjaga, hiba menjadi gembira,
Apabila sedar rasa sepi datang dari Dia Yang Maha Esa.


Remang yang datang petanda aku dekat dengan-Nya,
Sejuk terasa petanda aku khusyuk bersama-Nya,
Air mata deras petanda aku leka mengadu dengan-Nya,
Masa berlalu pantas di kala aku berbicara dengan-Nya.


Aku mohon pada-Mu, agar sering dapat aku merasai sepi ini,
Sepi yang mengukuh hubungan kita,
Terus bersama saling cinta-mencintai,
Menguatkan emosi serta hati spiritual,
Hanya kepada Engkau Maha Pencipta


Jangan Kau tinggal aku dalam kekelambutan dunia.


Norzura Ismail
30 Mei 2013
Di atas tikar petak

No comments:

Post a Comment