Thursday 31 October 2013

Menulis... Perlu Pedoman

Assalamualaikum WBT & Salam Inspirasi untuk semua,

Hari ini hari Jumaat, penghulu segala hari.

Buat rakan-rakan yang telah selesai menunaikan solat Jumaat, syukur Alhamdulillah.

Sekian lama tidak menulis di blog ini.

Sering diuji perasaan gentar, takut dan bertangguh untuk menulis.

Bimbang perkara yang ditulis bukan dari hati dan dengan tujuan selain memberi manfaat kepada insan lain.

Begitulah ujian Allah SWT kepada hati manusia. Namun hatiku ini hanya ingin berkongsi cerita dan pengalaman hidup yang bermakna. Perkara baik boleh dijadikan teladan, yang buruk dijadikan sempadan.

Ya Allah di hari Jumaat yang mulia ini, hamba-Mu ini memohon kekuatan untuk menulis dari hati, terus difahami oleh pembaca juga ke dalam hati mereka. 

Aku mohon Ya Allah, agar penulisanku memberi manfaat kepada ramai insan di luar sana. Aku juga mohon Ya Allah agar pembaca sekelian dapat mencontohi teladan baik dari kisah yang aku kongsikan.

Tiada tempat aku bermohon melainkan Engkau Ya Allah, Tuhan Yang Maha Bijaksana, aku berhajat dianugerahkan idea-idea penulisan yang bernas agar dapat dijadikan contoh dan pedoman. 

Penulisan hamba-Mu hanya bertujuan memberi kebaikan dan manfaat bersama.

Amin Ya Rabb.

Aku mohon dari -Mu Ya Allah agar ia menjadi realiti.

No comments:

Post a Comment